گروه تخصصی دبیران شیمی

هدف از تشکیل این وبلاگ همدلی و وفاق میان معلمان ودبیران شیمی سراسر کشور می باشد.

پکتین (Pectin از واژه یونانی Pektikos به معنی سفت شدن و بستن) ساختاری است چندپلی ساکاریدی نامنظم که شامل دیواره سلولی ابتدایی گیاهان خاکی است. اولین بار در سال ۱۸۲۵ توسط هنری براکونات (Henri Braconnot) جدا شده و شناسایی گردید و از سال ۱۹۲۰ به عنوان یک محصول تجاری، پودری به رنگ سفید تا قهوه ای روشن که عمدتا از خانواده مرکبات گرفته می شود، در صنایع غذایی به عنوان عامل ژلاتینی و به خصوص در مربا و ژله و پاستیل مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین به عنوان پرکننده و حجم دهنده، شیرین کننده، نگه دارنده در آبمیوه ها و نیز به عنوان منبع فیبرهای رژیمی در شیرهای نوشیدنی استفاده می شود.

 پاستیل های نشان داده شده در کتاب شیمی دوم  پلیمرهای الکنی هستند واکثرا نقش میوه های مصنوعی وگل وگیاه مصنوعی دارند وپاستیل خوراکی نیستند. پاستیل های خوراکی به شکل های ژله ای ورنگ ومزه های مختلف وجود دارد ولی الکنی نیستند قندی یا ازجنس سایر پلیمر های خوراکی هستند.


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۳۰
اعظم حسین طلایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی